حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم
سرخط خبرها

معاون وزیر دفاع: در ساخت محصولات دفاعی جزو ۱۰ کشور برتر جهان هستیم| آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات دفاعی

  • کد خبر: ۱۲۱۹۷۴
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
معاون وزیر دفاع: در ساخت محصولات دفاعی جزو ۱۰ کشور برتر جهان هستیم| آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات دفاعی
معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به ساخت انواع پهپاد و موشک بالستیک نقطه‌زن تا زیردریایی توسط کشورمان اعلام کرد: با ساخت ۲ هزار محصول دفاعی جزو ۱۰ کشور دنیا هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر دریادار مهدی خواجه‌امیری در تبریز به مناسبت ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی  افزود: صنعت دفاعی ما از مهندسی معکوس به مرحله طراحی و ساخت و تولید رسیده است.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: در ساخت موشک بالستیک نقطه‌زن تا دو هزار کیلومتر، انواع هواپیما‌ها در بعد صنایع هوایی با سرنشین و بدون‌سرنشین (بومی‌سازی و طراحی و ساخت تولید جنگنده کوثر)، جزو معدود کشور‌های طراح و تولیدکننده پهپاد‌ها هستیم.  

وی ادامه داد: در صنایع دریایی کشتی نظامی و دریایی نیز با ساخت ناوشکن‌ها، ناو جماران و زیردریایی فاتح به  دستاورد‌های بزرگی رسیده‌ایم.  

امیر دریادار خواجه‌امیری تاکید کرد: در جنگال و نبرد‌های سایبری پیشرفت‌های زیادی داشتیم و همچنین در الکترواپتیک در جهان مقام‌دار هستیم.  

وی بیان کرد: ما به امکانات امروز قانع نیستیم و تجهیزات دفاعی و نظامی را ارتقا می‌دهیم، زیرا اکنون در جایی قرار داریم که نیازمندی نیرو‌های مسلح را فراهم کرده‌ایم، ضمن اینکه آمادگی صادرات نیز داریم.  

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اضافه کرد: پنج هزار و ۷۰۰ شرکت خصوصی و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان در این راه به ما کمک کرده‌اند که به این واسطه ۸۵ هزار فرصت شغلی در سطح کشور ایجاد شده است.  

وی با بیان اینکه می‌توان صنعت دفاعی را مهم‌ترین و پیشرو‌ترین صنعت کشور دانست، تشریح کرد: صنایع دفاعی در همه حوزه‌ها از مهندسی معکوس عبور کرده و به طراحی بومی رسیده است و با شعار هسته دانا و شبکه توانا در همه ظرفیت‌های کشور اقدام می‌کند.  

امیر دریادار خواجه‌امیری ادامه داد: این پیشرفت‌های اصلی برای دفاع و امنیت کشور است و روز صنعت دفاعی نیز روز قدردانی از پیشتازان این صنعت می‌باشد که کمک کردند تا کشور در وضعیت خوبی قرار بگیرد، در حالیکه همه این‌ها در تحریم و جنگ اقتصادی رقم خورده است.  

وی اضافه کرد: در زمان جنگ تجهیزات آنچنانی نداشتیم به طوریکه کشور‌های دیگر حتی حاضر نبودند به ما سیم خاردار بدهند، ولی الان به قدری تجهیزات ارتقا یافته که دشمن در حیرت است.  

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به برخی از پیشرفت‌های دفاعی اشاره کرد و گفت: صنایع زمینی با ساخت انواع تانک مثل کرار که با تانک تی ۹۰ روسیه برابری می‌کند، در تجهیزات زرهی و ساخت موشک‌های کروز به پیشرفت چشمگیری رسیده است.  

امیر دریادار خواجه‌امیری ادامه داد: همچنین در ساخت کلاس‌های موشک‌های برد کوتاه متوسط و بلند بالستیک توانایی زیادی کسب کرده‌ایم.  

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با گرامیداشت ۳۱ مرداد، روز صنعت دفاعی، گفت: این روز را به عزیزان مان در نیرو‌های مسلح و دانش بنیان‌ها تبریک عرض می‌کنم.  

وی ادامه داد: ۳۱ مرداد روز تجلیل از صنعت‌گران دفاعی کشور است و هدف از نامگذاری این روز توسط رهبر معظم انقلاب، ایجاد نگاه بومی‌سازی و خودکفایی و قطع وابستگی به خارج است.  

امیر دریادار خواجه‌امیری بیان کرد: امید است در مقطع دوم گام دوم انقلاب نیز به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.  

وی با بیان اینکه موقعیت کشور به گونه‌ای است که نقطه طمع دشمن قرار گرفته که می‌توان به هشت سال دفاع مقدس، ترور نخبگان کشور، جنگ‌های نیابتی اشاره کرد، گفت: در هر نوع تهدیدی وزارت دفاع در نوک پیکان بوده است و همانطور که رهبر معظم انقلاب هم تاکید داشتند، وزارت دفاع حساس‌ترین نقطه است.  

امیر دریادار خواجه‌امیری یادآوری کرد: تروریست‌های آمریکایی درک کرده‌اند که ما شعار نمی‌دهیم و هر حرکت خصمانه با قدرت باورنکردنی پاسخ داده می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به ساقط کردن یک فروند پهپاد نورثروپ گرومن آر کیو-۴ گلوبال هاوک آمریکایی در منطقه تنگه هرمز، هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد و هدف قرار دادن مقر‌های داعش در سوریه به واسطه تجهیزات وزارت دفاع و به حملات دقیق مقر دشمن در مرز شمالغرب توسط این تجهیزات اشاره کرد و گفت: حال تروریست‌های آمریکایی درک کرده‌اند که ما شعار نمی‌دهیم، بلکه هر حرکت خصمانه با قدرت باورنکردنی و قدرت شدید پاسخ داده خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->